FINANCIËLE ADMINISTRATIE MKB & VVE
VERENIGING VAN EIGENAREN
Ten behoeve van VvE’s verrichten wij o.a. de volgende werkzaamheden.
⋅ Financiële administratie
⋅ Jaarrekening
⋅ Meerjarenbegroting
⋅ Lange termijnreserveringen
⋅ Informatie over reserveringssaldo ten behoeve van de aangifte inkomstenbelasting
⋅ Eindafrekening ten behoeve van de notaris bij verkoop van een appartement
⋅ Toelichting financiën en overzichten op ledenvergadering
⋅ Betalingen van facturen en declaraties
⋅ Incasso maandelijkse bijdragen
⋅ Aanmaningen bewonersbijdragen en uitbesteding van vorderingen
⋅ Jaarlijkse informatiebrieven aan de bewoners met de stand van zaken
Voor deze werkzaamheden maken wij gebruik van het door onszelf ontwikkelde programma Final Report VvE.
In samenwerking met een VvE werken wij volgens het principe van functiescheiding.
De functiescheiding is gericht op twee aspecten: Financieel beheer en Financieel beheer & onderhoud
Maximaal uitbesteden van werkzaamheden lijkt een goed streven en in het belang van de vereniging en de continuïteit in onderhoud. Uiteraard wel met behoud van controle en inzicht.
MIDDEN- EN KLEINBEDRIJF
Op administratief gebied kunt u gebruik maken van o.a. de volgende diensten:
⋅ Starters begeleiding
⋅ Verzorgen volledige administratie
⋅ Administratieve ondersteuning
⋅ Samenstellen jaarrekening
⋅ Begeleiden automatiseringsproces
U kunt er ook voor kiezen de dagelijkse administratie zelf te doen. Wij kunnen u dan adviseren en begeleiden bij het opzetten van een overzichtelijke administratie. Met de juiste software en goed overzicht kunt u veel tijd besparen. De aangiften omzetbelasting en het opstellen van de jaarrekening kunnen wij dan voor u verzorgen.